Tuesday, May 31, 2016

Dia yang Satu

Kenapa hati aku masih ragu-ragu terhadap dia ? sedangkan aku kata aku cinta, mungkinkah aku takut kejadian dulu meragut lagi kepercayaan aku ? dia mencintaiku dari dulu hingga kini dan cinta dia padaku hingga ke mati, adakah benar cinta itu takkan berubah atau beralih arah ? Allah itu maha kuasa, aku tak dapat nak melawan jika dia bukan jodohku, tapi aku berdoa semoga dia adalah jodoh dan milikku, kerana aku terlalu sangat mencintainya. Sejak akhir-akhir ini, aku lihat dia berubah perangai, adakah itu hanya mainan persaan ku atau itu benar, aku tak dapat nak memikir dengan jelas, aku cuma berharap, perubahan sikap dan perangainya bukan disebabkan orang ketiga, sehingga aku memikir adakah aku layak untuknya, adakah aku layak bersamanya, sedangkan dulu aku yang menghancurkan hatinya, dan adakah aku layak untuk menjadi isterinya, aku tak sanggup untuk menelan pahitnya bercinta lagi, cukup hanya dia seorang yang berada dalam hatiku. Semoga Allah tetapkan jodoh kami, dan aku akan sentiasa cuba untuk mempercayainya.

Cinta hatiku Hisyam bin Abu Bakar

No comments:

Post a Comment